CHIRURGIA

Chirurgia

Ekstrakcje, odsłanianie zębów zatrzymanych, plastyka zatoki szczękowej

Chirurgia stomatologiczna to jedna z kluczowych, ale i trudniejszych gałęzi stomatologii. W naszym gabinecie do zabiegów wykorzystujemy najnowocześniejszą technologię i  sprzęt. Zawsze staramy się przeprowadzać te zabiegi szybko i bezboleśnie, używając najlepszych znieczuleń i doskonale dobranych narzędzi.

Laser diodowy

Laser diodowy to urządzenie medyczne w naszym gabinecie  przeznaczone do wykonywania precyzyjnych hemostatycznych nacięć, kontrolowanej koagulacji oraz odparowania tkanki. Zabiegi chirurgiczne z wykorzystaniem lasera są bezkrwawe i bardziej precyzyjne, a rany goją się szybciej i bez powikłań. Światło lasera poprzez swoje właściwości działa przeciwzapalnie i przeciwobrzękowo. Skutecznie aktywizuje regenerację komórek i pobudza system immunologiczny przez co przyspiesza proces gojenia tkanek.

Zastosowanie lasera w stomatologii

Przyspiesza gojenie się ran po zabiegach chirurgii stomatologicznej,
ekstrakcji zębów, resekcji i wszczepianiu implantów

Gingiwektomii

Podcinanie wędzidełka

Zmniejsza krwawienie po zabiegowe.

Laseroterapię wykorzystujemy również m. in.:

Jako biostymulację, bardzo skuteczną w leczeniu zapalenia błon śluzowych jamy ustnej, w likwidowaniu bolesnych aft, gojeniu odleżyn protetycznych, wydłużaniu okresu remisji u osób, które zarażone są wirusem opryszczki. Zabieg laserowy regularnie powtarzany przy okazji uaktywniania się tej infekcji prowadzi niekiedy do całkowitej likwidacji schorzenia.

Zabiegi biostymulacyjne przynoszą także ulgę osobom, którym wyrzynają się zęby mądrości. Proces ten potrafi być tak dokuczliwy, że unieruchamia stawy szczęki. Biostymulacja nie tylko likwiduje ból, ale znosi szczękościsk i pobudza ząb do przebicia się na powierzchnię dziąsła.

Laseroterapia stosowana w okresie pozabiegowym daje efekty w postaci zniesienia dolegliwości bólowych, zaburzeń połykania i rozwierania szczęk oraz ograniczenia takich powikłań, jak: krwiak pozabiegowy, obrzmienie czy podwyższenie ciepłoty ciała.

Zastosowanie biostymulacji laserowej w leczeniu schorzeń przyzębia i błony śluzowej skraca czas gojenia oraz zmniejsza dolegliwości bólowe już po pierwszym naświetlaniu.

Użycie lasera biostymulacyjnego przed rozpoczęciem opracowywania ubytku próchnicowego podnosi u pacjenta próg bólu, dzięki czemu zabieg staje się znacznie mniej bolesny.

Piezochirurgia – przewaga nad tradycyjnymi metodami

Piezochirurgia to ultradźwiękowe urządzenie do cięcia i obróbki tkanek twardych. W naszym gabinecie stosowana jest głównie w implantologii, chirurgii stomatologicznej i ortodoncji.

Zabiegi piezochirurgiczne cechują się znikomą traumatyzacją tkanek i są bezbolesne dla pacjenta. Pole operacyjne jest praktycznie pozbawione krwi. Urządzenie niezwykle precyzyjne, warunkujące możliwość cięcia zarówno tkanek miękkich (dziąsła), jak i twardych (kości). Proces rekonwalescencji po takiej operacji przebiega o wiele szybciej i skuteczniej, ponieważ w porównaniu do standardowych technik chirurgicznych, piezoterapia nie uszkadza tkanek i nie wywołuje krwawień. Dodatkowo rozchodzące się w płynnym środowisku fale ultradźwiękowe, powodują dezynfekcję pola operacyjnego.

Zastosowanie piezochirurgii w stomatologii

Pobranie tkanki kostnej

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Usunięcie torbieli

Separacja kości

Resekcja wierzchołka

Regeneracja kości i tkanek miękkich

Przetworzony materiał pochodzenia ludzkiego maxgraft® to sterylny, wysoce bezpieczny (selekcja dawcy, badanie pod kątem wirusów, oczyszczanie i przetwarzanie chemiczne, sterylizacja) produkt, pochodzący z ludzkiej kości dawcy, przetworzonej przez Bank Tkanek i Komórek w Austrii (CTBA). CTBA to wysokiej jakości bank tkanki kostnej, regulowany, kontrolowany oraz akredytowany przez austriac- kie Ministerstwo Zdrowia, który spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa wymagane przez wszelkie stosowne dyrektywy UE. Zgodnie z licencją banku tkanek, w naszym magazynie posiadamy maxgraft® granulat kości korowo-gąbczastej oraz maxgraft® płytki kortykalne.

Fibryna bogatopłytkowe I-PRF, A-PRF

W naszym gabinecie wykorzystujemy jedną z najnowocześniejszych metod leczenia Fibryną bogatopłytkową I-PRF w postaci płynu oraz A-PRF w postaci matryc, korków czy rozdrobnionej struktury. Stosujemy ją celu przyspieszania gojenia się ran i odtwarzania (wzrostu i różnicowania) struktur tkankowych w trudnych anatomicznie rejonach jamy ustnej. Dodatkowo obydwie frakcje I-PRF oraz A-PRF wykorzystujemy w technikach łączonych podczas zabiegu wzbogacania przeszczepów kostnych, w celu nasilenia osteogenezy (procesów kościotwórczych) i nasilenia regeneracji tkanek miękkich, np. dziąseł lub uszkodzonej błony śluzowej jamy ustnej.

Zastosowanie w stomatologii

Do wypełniania defektów kości

Do wypełniania defektów zębodołów poekstrakcyjnych

Do sterowanej regeneracji kości