PROFILAKTYKA I HIGIENA

Profilaktyka i higiena – ponieważ lepiej zapobiegać chorobom zębów i dziąseł, niż je leczyć

Profilaktyka stomatologiczna pozwala jak najdłużej zachować zdrowe, naturalne uzębienie. Eliminuje ryzyko chorób i dolegliwości zarówno uzębienia, jak i całej jamy ustnej. Pozwala uniknąć kosztów leczenia, a także niepotrzebnego bólu i stresu.

Na dobrą kondycję zębów wpływa nie tylko potrzebne leczenie, ale także prawidłowa profilaktyka jamy ustnej oraz codziennahigiena jamy ustnej.

Z tego powodu dokładamy wszelkich starań, aby podczas wizyty w naszym gabinecie pacjent otrzymał solidną dawkę wiedzy na temat zasad prawidłowego dbania o higienę jamy ustnej już od najmłodszych lat.

Higiena jamy ustnej jest bardzo ważnym elementem dnia codziennego i przestrzeganie jej sprzyja naszemu zdrowiu i samopoczuciu. Podczas wizyt higienizacyjnych pacjent otrzymuje instruktaż odpowiedniej techniki szczotkowania i nitkowania zębów oraz dobieramy odpowiedni typ szczoteczki, pasty i innych środków.

Ponadto oferujemy specjalne zabiegi profilaktyczne, takie jak oczyszczanie zębów czy fluoryzację kontaktową i infltrację ICON.

Celem tych zabiegów jest przede wszystkim walka z płytką nazębną – główną przyczyną próchnicy i paradontozy.

Wspieramy naszych pacjentów, w codziennej pielęgnacji umożliwiając im zakup produktów, o szerokim spektrum działania i dopasowanych do indywidualnych potrzeb.

ZABIEGI HIGIENIZACYJNE

Skaling

Skaling zaliczamy do zabiegów, mających na celu usuwanie ze szkliwa zmineralizowanej płytki bakteryjnej, nazywanej również kamieniem nazębnym.

Piaskowanie

Polega na oczyszczaniu zębów z kamienia i osadu przy użyciu tłoczonej pod wysokim ciśnieniem zawiesiny, zawierającej drobinki substancji czyszczącej.

Polishing

Z reguły polerowanie wykonywane jest po piaskowaniu i umożliwia zlikwidowanie nierówności na oczyszczonej wcześniej powierzchni zęba.

Fluoryzacja

Zabieg higienizacji mającyc na celu ochronę zębów przed próchnicą.  Polega ona na nakładaniu na zęby specjalnego żelu z wysokim stężeniem fluoru.

METODY SZCZOTKOWANIA